Het is donderdagavond en een deel van de zaak is omgebouwd tot studio. Vijf collega’s hebben er urenlang over gedaan om alles voor te bereiden en nu moeten Lennard en ik het gaan doen: praten. Dat doen we vaker, dus geen probleem zou je zeggen. De pest is: we willen kwaliteit content creëren.
We moeten van onszelf ál het relevante dat we weten te vertellen over onze cultuur samenvatten tot 18 video’s van maximaal 15 minuten. Ook moeten de video’s per stuk verdiepend genoeg zijn om de kijker mee te nemen in de nuances van een vernieuwende organisatiecultuur. Dat is een uitdaging. We hebben weer iets nieuws bedacht om onszelf te pesten: we willen het Netflix van zakelijk Nederland worden.
Donderdag 19:00 uur
Gaan met die banaan? Niet echt. Ik zou willen dat er een uitroepteken achter banaan stond, maar zo voel ik me niet. Lennard lijkt totaal onbewogen in de wedstrijd te zitten: “Dit doen we even.” Maar schijn bedriegt. Hij blijkt minstens tien keer de outlines van de course die hij heeft geschreven te checken. Bovendien maakt hij in hoog tempo veel flauwe grapjes. Zelf ben ik bloednerveus; ik controleer voor de twintigste keer of mijn microfoontje goed zit. Dat was na de eerste check al het geval.
Ik haat de camera, en dat gebrek aan liefde lijkt wederzijds te zijn. De camera heeft in het verleden al vaker aan me laten zien dat ik er in de spiegel beter uitzie. Bovendien ben ik me ineens bewust van iedere beweging. Lennard begint te praten, we zijn blijkbaar begonnen. Ik lul maar mee, en kom er na een paar minuten pas in. Steeds als hij praat ben ik aan het denken: “Ik moet ook iets slims zeggen, ik moet iets slims zeggen, bedenk nou iets slims, wat is Len eigenlijk aan het vertellen?” En net als ik mezelf die vraag stel, valt hij stil en kijkt hij me aan met een blik: “Nu jij”. Later blijkt: Lennard had hetzelfde.
Vrijdag 02:00 uur
We hebben acht(!) courses geschoten! Dus toch: "Gaan met die banaan!" Het viel allesbehalve tegen. Het bleek dat we al snel de dynamiek van de podcasts te pakken hadden, maar dan scherper qua content. We konden minder praten en moesten meer zeggen in veel minder tijd. Gelukkig was het ijzersterk voorbereid door Lennard. We besluiten te stoppen omdat we lijkbleek zien en we de zinnen er alleen nog met horten en stoten uit weten te persen.
Resultaat: 3 uur aan superscherp video-materiaal dat strak zal worden ge-edit door Johrick, met ondersteuning van Robert. Tom heeft in de voorbije weken het platform al bijna gereed gemaakt voor livegang. Kortom: het zal ruim voor de zomer zijn, dat we de kick-off hebben van ons online platform.
Cultuur op een platform? En dan?
En als de cultuur-cursus erop staat, zijn we dan klaar?? Nee, dan zijn we net begonnen. We willen alle mensen in Nederland helpen om leuker en simpeler te organiseren. Daarom richten we een online platform in met totaal nieuwe en kwalitatief hoogstaande content. Er komen verschillende courses die allemaal te volgen zijn voor één all-in prijs per jaar. Te volgen via video’s en downloads. Na alle reacties op onze podcasts, talks en artikelen is ons duidelijk geworden dat daar behoefte aan is.
Niet alleen komt onze eigen content erop, ook gaan we ons expert-netwerk inzetten om op andere deelgebieden heel goed materiaal te creëren. Na onze cultuur-cursus gaan we het platform verrijken in een moordend tempo. Met ALLEEN maar topkwaliteit content én een vernieuwende kijk op zaken als: werving en selectie, employer branding, millennials, experimenteren, werkvormen, verzuimbegeleiding en bijvoorbeeld kwetsbaarheid. Daar stopt het niet. De kans dat we naast de diepte ook de breedte ingaan is groot. Heel groot.
Oproep, kom maar door!
We staan daarom nu alvast open voor iedereen die ons denkt te kunnen wegblazen met inhoudelijk verbazingwekkend sterke content. Let wel: het zal door Keytoe worden opgenomen en ge-edit. We geloven zéker dat er heel veel kennis en inspiratie uit ons netwerk kan worden opgehaald, maar we houden zelf (zeker in het begin) graag de regie over de kwaliteit van de edits en de outlines van courses.
Ken jij iemand (of ben je het zelf misschien) die iets kwalitatief hoogwaardigs heeft toe te voegen aan ons platform? Afhankelijk van de persoon, de inhoud en de potentie maken we de afweging of we voor de kennis betalen. In de meeste gevallen echter zullen we het eens zijn met elkaar dat de partij die de kennis afdraagt zelf ook baat heeft bij de exposure. O, één ding nog: alle content moet bijdragen aan de vermenselijking van organisaties. Dat betekent leuker, simpeler en/of normaal doen en stoppen met bedrijfje spelen.
Ga jij kijken?
Ben jij nu al nieuwsgierig naar die course en wil je als eerste op de hoogte gebracht worden bij livegang? Geef een gil in de comments (met welke boodschap dan ook). Ben jij die partij of persoon die zegt: DAAR MOET IK OP! Stuur dan een mailtje naar tom@keytoe.nl met een goed verhaal. We gaan dan mogelijk het gesprek met je aan.
Heel veel liefs, ook namens Lennard en collega's!
Commenti